Be om hjälp
Vad är Be om hjälp-funktionen?
- Med hjälp av Be om hjälp-funktionen i Kundo kan du ta hjälp av andra som inte har ett användarkonto i Kundo för att hantera ett ärende eller besvara en fråga.
- Kanske behöver du ta hjälp av någon särskild "expert", skicka en fråga till en annan avdelning eller kontakta personer i andra organisationer som ni samarbetar med.
Vilka fördelar har den?
- Man kan fråga om extern hjälp direkt i ärendet
- Man kan få svaret direkt i ärendet
Hur fungerar funktionen Be om hjälp?
- Gå in på det ärendet där du behöver hjälp
- Tryck på Be om hjälp-fliken höger om "Hantera"
3. Fyll i e-postadress, ämne och fråga och skicka iväg
4. När man mailet är skickat får frågan status "väntar"
5. När du fått svar, får ärendet status "Öppet" och hamnar i inkorgen med symbolen nedan.
6. När du går in på ärendet finns det nu en röd plupp som indikerar att det kommit ett svar
7. Klickar du på Be om hjälp kan du där se vilket svar du fått
Vanliga frågor om Be om hjälp
Hur lägger man till fler mailadresser i en Be om hjälp-tråd? Man skriver ";" mellan mailadresserna
Varför kommer inte signaturen fram i Be om hjälp? Ni behöver sätta upp en signatur manuellt i kundo för detta. Ni kan göra det här: Be om hjälp-inställningar
Varför kommer svar inte in i be om hjälp?: Anledningen är med kan vara att ni inte satt upp automatisk vidarebefordring till Kundo än. Då hamnar svaret i er inkorg men vidarebefordras inte till Kundo.